Trenul viitorului în provincia franceză
2 mins read

Trenul viitorului în provincia franceză

Compania canadiană TransPod a ales un mic sat francez pentru a instala o pistă de testare a tehnologiei viitoare – Hyperloop, care ar trebui să revoluționeze transportul de mare viteză. Costul de instalare este estimat la 21 de milioane de euro și ar trebui să înceapă anul viitor.

Indiferent de cât de minunat sună, recordul actual al vitezei trenului francez TGV (574,8 km / h) poate fi întrerupt în satul Drou, la aproximativ 50 km de Limoges, în centrul Franței. Fondată în 2015, TransPod a depus o cerere la autoritățile franceze pentru permisul de a construi o pistă de testare săptămâna trecută.

„Licența trebuie aprobată în noiembrie și instalarea va începe în ianuarie 2019”, a declarat co-fondatorul și CEO-ul TransPod, Sebastian Gendron, într-un interviu acordat euronews.

Tehnologia Hyperloop, susținută de antreprenorul american Elon Musk, renumit pentru proiectele sale ambițioase, sugerează accelerarea la viteza de zgomot (1200 km/h) a unei capsule uriașe cu pasageri sau bunuri, care se vor mișca în interiorul conductei de vid. Hyperloop sau „hyperloop” combină avantajele tehnologiilor care se bazează mai mult pe industria aerospațială, decât pe principiile construcției feroviare.

Cartierul Limoges – New Nevada

După finanțarea inițială de 15 milioane de dolari (cea de-a doua tranșă este de 50 de milioane de euro) și un proiect de testare eșuat în Bologna italiană, fondatorii TransPod au început să caute locul perfect pentru a respira viața nouă în acest proiect. Alegerea a căzut asupra regiunilor centrale din Franța, întrucât ruta Paris-Toulouse (cea din urmă are facilități de producție ESA) nu este încă servită de o linie feroviară de mare viteză.

Partenerii francezi au oferit companiei să se adreseze autorităților departamentului Haute-Vienne, unde s-a păstrat secțiunea abandonată a vechii linii de cale ferată: 3 km de șine în linie dreaptă, pierdute în terenuri agricole. Ideea a fost bine primită atât de autoritățile locale, cât și de rezidenți. „Este foarte plăcut că toată lumea susține proiectul nostru”, a spus conducătorul proiectului. Deși,  mai mulți fermieri locali trebuie să ia în considerare momentul obținerii unui permis de construcție.

„Un fermier cu terenuri de pe ambele părți ale liniei, a cerut să construiască un pasaj pentru animalele care traversează în mod regulat această ramură veche de fier”, explică Sebastian Gendron. ”Avem un fel de concurent – un proiect alternativ Hyperloop One – un prototip care este creat de experți în deșertul Nevada. Ei bine, vom face la fel ca ei,  la marginea orașului Limoges”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *