Amazon a deschis primul magazin inteligent, fără vânzători și casieri
3 mins read

Amazon a deschis primul magazin inteligent, fără vânzători și casieri

Amazon, cel mai mare retailer online din Statele Unite, a deschis oficial primul său magazin „inteligent”. Aceasta este o instituție offline, în care nu există vânzători sau caserii, iar banii pentru bunurile achiziționate sunt retrași automat din cardul bancar al clientului în momentul ieșirii din incintă.

Un magazin nou, complet automatizat numit Amazon Go, este situat în Seattle. Caracteristica sa, este prezența a numeroși senzori și camere care controlează absolut toate acțiunile cumpărătorilor cu bunurile. Drept urmare, sistemul intelectual „cunoaște” cu o acuratețe de până la 100%, pe care clienții îl iau de pe ecranul caseriei cu ei și pe care apoi, îl pun inapoi.

Pentru a utiliza serviciile unui magazin inteligent, trebuie să ai un cont Amazon. Retragerea fondurilor din contul utilizatorului are loc imediat după părăsirea sediului. În afară și în interior, Amazon Go arată ca un supermarket obișnuit. Principala diferență este că la intrarea și ieșirea din sălile sale se află senzori, pe care trebuie să îi atașezi pentru identificare.

Compania declară că, odată cu deschiderea magazinului robotic, problema cozilor de la casele de marcat va fi complet rezolvată. Potrivit lui Amazon, așteptarea lungă este enervantă pentru clienți, ceea ce afectează adesea negativ afacerile și, în cele din urmă, profitul. Singura comunicare față în față cu angajatul companiei poate fi necesară numai în cazul cumpărării de alcool, astfel încât să se poată asigura că cumpărătorul este minor.

Acest magazin a fost deschis pentru muncitorii Amazon în decembrie 2016 și s-a înțeles că va deschide ușa mult mai repede pentru publicul larg. Cu toate acestea, după cum a spus unul dintre angajații societății, au apărut brusc probleme, deoarece senzorii nu pot distinge între  cumpărătorii adulți și copii, fiind aproximativ similari ca formă, și, de asemenea,  când copiii încep să mute mărfurile pe rafturi din loc în loc.

Este demn de remarcat faptul că gigantul de internet are deja o experiență în dezvoltarea magazinelor offline. În 2017, Amazon a achiziționat 13,7 miliarde de dolari. Întregul Foods Market este o rețea de supermarkete specializate în produse premium.

Deși veniturile din magazinele din viața reală ar putea fi o problemă pentru viitor, analiștii cred că pentru Amazon este o modalitate de a crește gradul de conștientizare a mărcii și de a motiva oamenii să se conecteze la serviciul Prime. De exemplu, cei care dețin drepturi de proprietate, plătesc cărți online în magazine reale, în timp ce alți membri nu le cumpără la prețul de vânzare cu amănuntul.

Directorul financiar de la Amazon, Brian Olsavsky, a sugerat recent că concurenții trebuie să aștepte lansarea noilor magazine Amazon în următoarele luni și ani.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *